چگونه دکوراسیونی زیبا و مدرن داشته باشید؟(قسمت دوم)

نکاتی که شما باید در چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان در مراحل اولیه و یا تغییر دکوراسیون دقت کنید، ریز نکاتی هستند که خانه ی شما را به یک محل زیبا و جذاب و در عین حال شیک تبدیل می کنند.

حتماً شما هم دوست دارید خانه ای زیبا داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن آن انجام دهید. ما به شما در این راه یاری می رسانیم. در زیر نکاتی در مورد بایدها و نباید های دکوراسیون خانه آورده شده است. این مطلب در دو بخش ارائه شده است. در صورت تمایل بخش اول را مطالعه کنید.

10- فضای اتاق خواب یکی از فضاهای خصوصی در هر منزلی است که محل آرامش و استراحت افراد خانواده به شمار می‌رود، بنابراین باید تا جایی که امکان دارد با چیدمان فضای داخل، این آرامش را چندین برابر کنید. همانطور که اشاره شد، طیف آبی یکی از رنگ‌های تلطیف‌کننده است و شما می‌توانید با همنشینی این رنگ در کنار قهوه‌ای، آرامش را در اتاق خواب خویش پدیدی آورید. پس از بازگشت از یک روز کاری پر استرس به منزل، آرامش را با ترکیب آبی و قهوه‌ای تجربه خواهید کرد.

11- این یکی از بدترین عادت هایی است که اکثر ما به آن دچاریم. یک وسیله یا یک شی تزیینی شکسته. ماه ها و سال هاست که در جای خود باقی مانده بدون اینکه تعمیرش کنیم. اگر در این مدت درستش نکرده اید حتما احتیاجی هم به آن ندارید، پس بهتر است فراموشش کرده و هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید. این وسیله آنقدرها که فکر می کنید برایتان اهمیت ندارد وگرنه زودتر از این ها به فکرش می افتادید!

12- هرچیزی که در سال گذشته حتی یک بار هم سراغش نرفتید و هیچ مصرفی برایتان نداشته، از این به بعد هم نخواهد داشت. وقتی وسایل را به امید اینکه یک روزی به کار بیایند تلنبار می کنید، جای چیزهایی را که هر روز یا اغلب به آنها نیاز دارید را پر کرده اید. وسایل بی مصرف، پول و فضا و زمان شما را هدر می دهند. اگر زمان خاصی در آینده را برای استفاده از وسیله ای در نظر دارید نگه داشتن آن خیلی دور از ذهن نیست، اما اگر تنها تصور می کنید که شاید روزی به کار آید با آن خداحافظی کنید چون که همیشه هم هر چیزی که خوار آید به کار نخواهد آمد!

13- مبل های شما باید میزبان میهمانان و کودکان زیادی باشند. بنابراین اگر با صرف هزینه ای بیشتر، مبلی با کیفیت تر خریداری کنید، در مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده خواهید کرد.

14- هر فضا باید شخصیت خاص خود را داشته باشد بنابراین سعی کنید مکان های مختلف خانه را شبیه به هم تزیین نکنید. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید.

15- مبلمان را به دیوار ها نچسبانید و کمی بین دیوار و مبلمان فاصله ایجاد کنید.

۱۶- اتاق پذیرایی یکی از عمومی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین فضاهای منزل است، زیرا میهمانان شما اغلب تنها این فضای خانه را می‌بینند؛ بنابراین محیط باید به گونه‌ای باشد که حس صمیمیت را در آن‌ها زنده کند.

17- وقتی کشوها را بیرون ریختید تا مرتب کنید و ناگهان با وسیله ای مواجه می شوید که اصلا یادتان نبوده که آن را داشته اید، بدون احساساتی شدن آن را برای همیشه فراموش کنید. وقتی این همه وقت را بدون این وسیله سپری کردید حتما نیازی به آن ندارید. به ندرت اتفاق می افتد که نبود چنین وسیله ای کار شما را لنگ کرده باشد چون چیزهایی را که لازم دارید، از وجودشان باخبرید.