پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

پارکت

راهکارهایی برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

نگهداری از کفپوش چوبی و لمینیت ها به طور مرتب از کارهایی است که علاوه بر سخت بودن، نیاز به دقت کافی نیز دارد. از آنجاکه کفپوش چوبی محلی برای راه رفتن و قرار گرفتن انواع لوازم است، احتمال آسیب دیدن و آلوده شدن آن ها به دلایل گوناگون مانند ریختن مواد شیمیایی گوناگون وجود دارد. این اتفاقات موجب می شود تا پارکت یا لمینیت ظاهری نازیبا پیدا کند پس در اولین فرصت و با راهکار مناسب باید انواع لک و آلودگی از روی کفپوش پاک شود. پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت یکی از دغدغه های مهم در حفظ و نگهداری کفپوش هاست. در ادامه به طور ویژه به لکه هایی که به دلیل ریختن ماده شیمیایی مانند وایتکس و سفید کننده روی کفپوش و لمینیت ایجاد می شود، می پردازیم.

پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

نیازی به یادآوری نیست که علی رغم وجود خط و خش روی کفپوش ها، همواره تلاش می شود تا لمینیت ظاهری درخشنده و براق داشته باشد اما مسأله با ریختن وایتکس یا هر نوع ماده سفیدکننده روی پارکت یا لمینیت کمی پیچیده می شود. زدودن و پاک کردن این نوع از لکه ها که در اثر مواد شوینده شیمیایی روی کفپوش و لمینیت ها ایجاد می شود، مشکل است و به راحتی انجام نمی شود. در حقیقت شاید حتی در ظاهر به نظر برسد که این لکه تا همیشه روی کفپوش باقی خواهد ماند. بنابراین هیچ تضینی نیست که لمینیت همانند روز اول خود شود اما با به کارگیری روش هایی که در ادامه آمده می توان اثر آن را از روی کفپوش تا حد امکان کم، یا آن را کمرنگ کرد.

گام اول

اولین قدم، پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت است. اما چگونه؟ این کار باید به دقت انجام شود تا ماده سفیدکننده به قسمت های سالم و بدون لک لمینیت سرایت نکند. به این ترتیب که در اولین قدم وایتکس ریخته شده روی کفپوش را با یک دستمال خیس به طور کامل جمع می کنیم. در این مرحله باید دقت کنید تا از دستمالی استفاده کنید که دارای قابلیت بالایی در جذب مایعات داشته باشد و بتواند همه ماده سفیدکننده را یکجا از روی کفپوش پاک کند.

لکه گیری

در مرحله دوم سعی کنید تا محل آسیب دیده از ماده شیمیایی به رنگ مخصوص همان لمینیت و کفپوش آغشته شود. البته به این نکته باید توجه شود که شاید این روش همیشه برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت جواب ندهد چراکه کاملا به نوع ماده شیمیایی ریخته شده و مدت زمانی که ماده روی آن بوده بستگی دارد. ممکن است ماده شیمیایی به حدی در لمینیت نفوذ کرده باشد که بافت آن را کاملا از بین برده باشد و رنگ کردن و لکه گیری بی فایده به نظر برسد. اما به هرحال بهتر است پیش از امتحان کردن راه های پر هزینه دیگر، این روش را بیازمایید.

تعویض محل آسیب دیده در کفپوش

اگر راه های کم هزینه که در قبل به آنها اشاره شد جوابگوی پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت نبودند،  تعویض قسمت خراب شده در کفپوش راه حلی است که اگرچه هزینه بر است، اما می تواند دوباره لمینیت را یکدست و زیبا سازد. اگرکفپوش های قسمت پذیرایی یا هال دچار این عارضه شده اند، پیشنهاد می کنیم که حتما آنها را با این روش یکپارچه کنید تا به دکوراسیون و زیبایی خانه تان خدشه وارد نشود.

تعویض کفپوش

و در آخر اگر هیچ کدام از روش های گفته شده در زدودن ماده شیمیایی ریخته شده روی کفپوش کارساز نبودند، بهترین راه پوشاندن قسمت آسیب دیده با یک تکه فرش است. اگرچه این روش به محل قسمت آسیب دیده در لمینیت بستگی دارد اما در صورت امکان، می تواند مشکل ظاهری به وجود آمده را برطرف کند و به این ترتیب ظاهر زیبا که مهمترین هدف استفاده از کفپوش ها در خانه یا محیط کار است، حفظ می شود.