نحوه شستشوی لمینیت

نحوه شستشو و تمیز کردن لمینیت اهمیت زیادی دارد. پس از نصب لمینیت ، مسلما از داشتن یک کفپوش زیبا احساس خوبی خواهید داشت. این کفپوش چوبی تا مدت‌ها همچنان تمیز و درخشان خواهد بود و از راه رفتن بر روی سطح آن حس رضایت به فردی دست می‌دهد. اما این مسئله برای ماه‌ها و یا سال‌های اول است و به مرور زمان ممکن است هر اتفاقی بیفتد مثلا بر روی سطح و یا لای درزهای آن جرم، گردوخاک و یا لکه بیفتد.

در صورت بروز چنین اتفاقاتی چه باید کرد؟ بعد از کثیف شدن لمینیت چه اقداماتی باید انجام شود؟ نحوه تمیز کردن و شستشوی لمینیت چگونه است؟

در پاسخ به این سؤالات و به دلیل اهمیت نگهداری از کفپوش لمینیت و طرز پاک کردن سطح بیرونی آن نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم تا با یادگیری آن‌ها بتوانید در دراز مدت به بهترین نحو ممکن از آن نگهداری کرده  و لمینیت منزل یا محل کار شما بادوام‌تر شده و مثل روز اول زیبا، درخشان و براق به نظر برسد.

1. استفاده از جاروبرقی
با استفاده از جاروبرقی در قدم اول می‌توان تا حد زیادی جرم و کثیفی‌های روی سطح و حتی تااندازه‌ای  لای درزهای بین تایل های آن را تمیز کرد. این نکته اهمیت زیادی دارد که چند وقت یک‌بار با استفاده از جاروبرقی، سطح لمینیت را کاملا تمیز و پاک کنید. سعی کنید از جاروبرقی‌های جدید که با قدرت مکش بالا بوده و بر روی سطح صاف چوبی، هیچ‌گونه آسیب یا خراشی ایجاد نمی‌کند، استفاده نمایید. معمولا توصیه می‌شود که هفته‌ای یک‌بار یا حداکثر هر دو هفته یک‌بار این کار را انجام شود.

2- تی کشیدن
با استفاده از یک تی خشک می‌توانید درصورتی‌که آب یا مایعات بر روی سطح لمینیت ریخته شده باشد، سطح آن را به خوبی خشک کنید. به یاد داشته باشید که باقی ماندن رطوبت بر روی سطح و یا درزهای کناره‌های لمینیت به‌مرورزمان به آن آسیب می‌زند. بنابراین با توجه به حساسیت لمینیت ها به رطوبت و یا مایعات، بهتر است همیشه آن‌ها را تا جای ممکن خشک نگه دارید. با این کار تا حد زیادی به افزایش ماندگاری و دوام لمینیت کمک خواهید کرد.

3- استفاده از دستمال پارچه‌ای نرم
علاوه بر تی کشیدن، در صورت نیاز با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای نرم می‌توان سطح لمینیت را پاک کرد. لطفا دقت کنید که خود این دستمال هم کاملا نرم بوده و با کشیدن آن بر روی لمینیت ، هیچ‌گونه خراشی ایجاد نشود. می‌توانید دستمال را پیش‌ازاین کار کمی با آب مرطوب کرده و به‌آرامی بر روی کفپوش بمالید. بهتر است هنگام تمیز کردن، دستمال را در جهت شیارهای روی سطح بیرونی لمینیت روی آن بکشید.

4- شوینده‌های لمینیت
باز هم تاکید می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه از شوینده‌های معمولی برای تمیز کردن و نظافت سطح لمینیت استفاده نکنید. این کفپوش ها بسیار حساس هستند و اگر می‌خواهید از شوینده استفاده کنید، حتما از شوینده‌های مخصوص پارکت لمینیت استفاده کنید .می‌توانید آن ها را از فروشگاه‌های بزرگ یا شرکت‌های فروش و عرضه پارکت‌های چوبی و پارکت لمینیت، خریداری کرده و استفاده کنید. البته در مصرف همین شوینده‌های مخصوص هم نباید زیاده‌روی کرد و هر دفعه سعی کنید مقدار کمی از آن را با آب ولرم مخلوط و سپس بر روی کف مالیده و درنهایت با استفاده از تی یا دستمال آن را خشک کنید. بسیاری از این شوینده‌ها آنتی باکتریال هستند و از این جهت برای بهداشت و سلامتی خانواده و یا افرادی که در آن محیط زندگی یا کار می‌کنند، بسیار مفید است.

5. جابجایی اجسام سنگین
زمانی که می‌خواهید کف اتاق یا سالنی که فضای کفپوش آن از لمینیت پوشیده شده را به‌طور کامل تمیز کنید، بهتر است اجسام سنگین را نیز به‌آرامی حرکت دهید تا کل فضای کفپوش را بتوانید به‌راحتی نظافت کنید. برای این کار به یاد داشته باشید که هنگام حرکت دادن مبل، میزهای بزرگ، صندلی و به‌طور خلاصه اشیاء سنگین وزن و بزرگ، دقت کنید با تکان دادن آن‌ها آسیب هر چند کوچک و جزئی مثل خراش به کفپوش وارد نشود. پس از پایان نظافت می‌توانید آن‌ها را به‌آرامی سر جای خود برگردانید.

spootawood.com