رازهای مهم برای خرید کاغذ دیواری

برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند. اما بر عکس آنها عده ای دیگر کاغذ دیواری را برای تزئین منزل و پوشاندن سفیدی دیوارها به رنگ ترجیح می دهند. اگر شما هم مثل آنها فکر می کنید بهتر است پیش از هر چیز چند نکته اصلی را بدانید.

۱-در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه هامی توانید از طرح های متنوع عروسکی و رنگ های شاد و درخشان کمک بگیرید.

۲- با انتخاب از کاغذ دیواری با طرح های عمودی و با فاصله، می توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله ای مرتفع تر از ارتفاع واقعی اش قرار گرفته است.

۳-  با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های افقی، می توانید خانه را وسیع تر و پهن تراز آنچه هست، نشان داده و در عین حال، می توانید ارتفاع بین سقف و کف را کمتر نشان دهید.

۴- با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و گُل دار، می توانید فضا را کوچک تر نشان دهید.

۵- نصب کاغذ دیواری با طرح های قطری و زیگزاگ، می تواند محیط را زنده و پویا جلوه دهد. چنین طرح هایی به عنوان طرح های انرژی زا شناخته می شوند.

۶- یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ  دیواری تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می شوند.

۷- توجه داشته باشید، هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه های مبلمان بسیار مهم است. پیشنهاد می شود این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

۸- بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ ها بر محیط و موارد استفاده شان در مکان های مختلف آگاهی  داشته باشید. رنگ ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا می کنند.

۹- از رنگ های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می شود. به طور معمول رنگ های درخشنده با رنگ سفید رقیق می شوند.

جام جم آنلاین

دوئل کاغذ دیواری با نقاشی

در این مطلب قصد داریم درباره شیوه انتخاب و تصمیم گیری بین نقاشی و کاغذ دیواری و اینکه از کجا باید شروع کنید برایتان صحبت کنیم. در خصوص متدها و روشهای موجود نکاتی را برای شما بازگو کنیم تا برای شما امکان تصمیم گیری بهتر بین رنگ یا انتخاب کاغذ دیواری آسان گردد.

اگر سال ها پیش دیوارهای خانه تان را نقاشی کرد ه اید باید بگوییم زمان آن رسیده تا به فکر رسیدگی مجدد به وضعیت و ظاهر دیوارها باشید. از گذشته تاکنون در زمینه نقاشی و کاغذدیواری تحولی عظیم رخ داده است و اگر در گذشته تنوع در نوع نقاشی دیوار تنها به مات و براق بودن رنگ ها محدود می شد، امروزه هم در نوع رنگ آمیزی و رنگ های موجود و هم در کاغذ دیواری های موجود در بازار تنوع بسیار وجود دارد و می توانید آنچه را که دنبالش هستید و مناسب برای خانه خود می دانید بیابید.

این را هم بدانید که نه تنها رنگ ها و کاغذ دیوار ی ها  تنوع زیادی دارند، بلکه در نحوه اجرای آنها نیز تنوع فوق العاده هست. در کنار  تصمیم گیری در خصوص نوع رنگ یا کاغذ دیواری، باید درباره شیوه اجرای آن نیز تصمیم بگیرید. طراحی صحیح و خوب استخوا ن بندی خانه بسیار مهم است.

زمانی که کسی از استخوان بندی بنا و ساختمان خانه سخن می گوید، در بیشتر موارد منظور ساختار و مطمئن بودن از کیفیت عناصر موجود، پیش از هر اقدام دیگری است. اما زمانیکه در دکوراسیون خانه صحبت از استخوان بندی می شود، منظور ایجاد یک زمینه ایده آل و خوب برای دکوراسیون است. دیوارها مهم ترین جزء در طراحی و پس از آن کف پوش، مبلمان و اکسسوری، دیگر عناصر استخوان بندی دکوراسیون را تشکیل می دهند.

Bartarinha.ir