آموزش نصب پارکت لمینیت

نصب پارکت لمینیت بسیار آسان است. برای نصب پارکت لمینیت بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

۱-  قبل شروع هر کاری پیشنهاد می‌شود پارکت لمینیت ها را حدود سه ساعت در محیط نصب قرار دهیم تا با دمای محیط سازگاری یابند.
۲-  رطوبت کف محل نصب را کاملا خشک کنید.
۳-  هرگونه گردوغبار یا جرم را باید کاملا برطرف کرد.

روش های نصب پارکت لمینیت
روش‌های نصب پارکت لمینیت بسیار متفاوت است. در قدیم پارکت‌ها را توسط چسب مخصوص بر روی کف اتاق می‌چسباندند اما امروزه پارکت لمینیت پالاز را می‌توان به‌صورت کلیکی نصب کرد .

مراحل نصب پارکت لمینیت

۱-  اول قبل هر چیز باید جهت کار را تعیین کنیم که خود این کار نیاز به تخصص دارد و بهتر است از افراد خبره استفاده کنید
۲- بهتر است برای اتاق‌های مربعی نور را مدنظر قرار دهیم و پارکت لمینیت مربعی را در جهت نور نصب کنیم.
۳- در اتاق‌های مستطیل نور در دیوارهای طولی قرار دارد. بهتر است لمینیت ها را در جهت طول اتاق قرار دهیم و نور را مدنظر قرار ندهیم.
۴- دیوار طویل‌تر که نسبت به بقیه صاف‌تر هم باشد را به‌عنوان مرجع انتخاب کرده و فوم را به‌موازات همان دیوار، در اتاق پهن می‌کنیم.
۵- توجه کنید لمینیت ها را کامل به دیوار نچسبانید و حداقل۸میلی‌متر به آن فاصله دهید.
۶- معمولا نود درصد شکاف لمینیت ها طوری طراحی شده‌اند که لازم است نصب پارکت لمینیت ها از سمت چپ شروع شود پس بهتر است از سمت چپ تایل اول را قرار دهیم و به همین ترتیب تا آخر پیش رویم.
۷- تایل آخری که به دیوار انتهایی می‌رسد لازم است برش داده شود. برای این کار اندازه موردنیاز را با متر اندازه گرفته و سپس تایل لمینیت آخر را متناسب با آن برش می‌دهیم.
۸- چیدن تایل های پارکت لمینیت روشن به چند روش انجام می‌شود. چیدمان آجری، چیدمان در هم، چیدمان پله‌ای، چیدمان جناقیاز روش‌های مرسوم چیدن آن‌ها است، ما توصیه می‌کنیم از روش پله‌ای استفاده کنید یعنی با در نظر گرفتن طول هرتایل که حدود۱۲۰ سانت است، اگر آن را تقسیم بر۴ کنیم قطعه اول۱۲۰ و قطعه دوم ۹۰ سانتیمتری و قطعه سوم ۶۰ سانتیمتری و قطعه چهارم ۳۰ سانتیمتری می‌گردد. ردیف اول را با یک تایل ۱۲۰ سانتی یا کامل انجام می‌دهیم، سپس یک تایل دیگر را برداشته ۳۰ سانت آن را جدا می‌کنیم، تایل دوم را ۹۰ سانت در نظر می‌گیریم و تا آخر به همین صورت پیش می‌رویم.
۹- ردیف سوم را تایل ۶۰سانتی می‌زنیم و در ردیف چهارم از تایل ۳۰ سانتی‌متری استفاده می‌کنیم. بعد از تکمیل ردیف چهارم باید دوباره با یک تایل کامل شروع کنیم.
۱۰- هیچ نگرانی بابت لمینیت تیره بریده شده نیست. می‌توانید از آن‌ها در جهت موردنظر برای ابتدا یا انتهای کار درصورتی‌که اندازه آن مناسب باشد؛ استفاده کنید.
۱۱- پیش‌بینی می‌شود تا این مرحله همه سطح فوم شمارا لمینیت ها گرفته باشند. بنابراین به فوم جدیدی نیاز دارید. کف را جارو و فوم بعدی را پهن کنید. دقت کنید فوم‌ها روی هم نیفتند به‌صورت کاملا مماس در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نکته اصلی که بسیار مهم است رنگ لمینیت است. اگر دیوار شما با کاغذ دیواری طراحی شده است بهتر است رنگ لمینیت خود را با رنگ پس‌زمینه کاغذ دیواری سِت کنید تا دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشید.

برای آشنایی با نصب پارکت لمینیت می‌توانید فیلم زیر را مشاهده کنید.

تصاویر این ویدئو، حاصل زحمت هنرمندانی است که تهیه ی آن را به عهده داشته اند. پالاز کلیه ی حقوق مادی و معنوی صاحبان این آثار را محترم می شمارد.